tisdag 10 juli 2012

Utflyktssugen? Här är bloggen för dig!

Jag gillar utflykter! Att återvända till gamla favoritställen är trevligt men ännu bättre är det ju att hitta nya! Eftersom det finns så otroligt många fina platser och schyssta ställen är det ibland svårt att veta vart man ska åka. Jag sitter ofta och söker inspiration och information om nya potentiella utflyktsmål och upplever då ofta att jag inte hittar det jag söker. Jag vill gärna kombinera utflykten med god mat, ja ett bra matställe kan vara ett utflyktsmål i sig, därför kommer jag skriva en hel del inlägg om caféer och restauranger jag/vi besökt. Allra helst vill jag kunna kombinera en upplevelse av något slag (en rolig affär, härlig natur, bad, konst, någon aktivitet) med ett bra matställe. Eftersom jag är mamma till två barn (2 och 6 år) vill jag att utflykten ska funka för dem också. Det är skönt om det finns barnstol, det ska finnas något de vill äta (har inte världens kräsnaste barn men det är ändå ganska mycket de inte äter), det ska kännas barnvänligt - uppskattar ställen som underlättar för föräldrar väldigt mycket!.Vi gör gärna sånt som alla i familjen kan få ut något av, men har svårt för inomhuslekland och undviker McDonalds om vi kan. Vi bor i Rydebäck söder om Helsingborg så många av ställena jag skriver om ligger i nordvästra Skåne men ibland blir det längre utflykter. Jag kommer försöka skriva ganska utförligt om varje ställe men självklart kan det finnas sånt jag missar och öppettider mm. kan ändras så kolla gärna en extra gång innan ni ger er iväg.  Kommentera gärna och tipsa ännu hellre om egna utflyktsfavoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar