fredag 31 juli 2015

Pannkaksladan

Jag har länge varit nyfiken på pannkaksladan och detta är ett ställe jag hört både rätt så dåliga saker och hyfsat bra saker om - så det enda rätta var ju att åka dit och bilda mig min egen uppfattning. Det var jag och min 4-åring och för honom var detta verkligen en höjdarutflykt. Djur (hästar, alpackor, grisar, kaniner mm), hoppborg, småbilar och en lekplats plus sen pannkaksbuffé. För honom kostade buffén 80 kr och han slevade i sig chili con carne, pasta, strösselpannkaka, cola-pannkaka och vanlig amerikansk pannkaka och drack saft till + fick lite godis till efterrätt - kändes ju lätt värt det. För vuxna är det ju lite dyrare - buffén kostar 160 kr för mat som faktiskt är rätt billig - det är ju mest pannkakor + som sagt chili, pasta, potatis, sallad osv. Pannkaksladan motiverar detta pris med att de har en djurhållningsavgift (och man kan tänka att djuren mm ger ett mervärde) + att kaffe o dryck kan va värt 40 kr men jag som inte gillar kaffe o helst dricker vatten hade ju hellre valt att då betala 40 spänn mindre. Nåväl - det finns andra alternativ - ribs (det i mitt tycke hutlösa priset 220 kr), hamburgare och kycklingsallad (120) kr som jag väljer - salladen är faktiskt bättre än jag trodde o med bara mig o sonen känns det helt ok. Har man fler barn med sig som ska äta (5-12 kostar 100 kr för buffen) och dessutom åka bilar, hoppa hoppborg mm (kostar 10 kr per aktivitet) blir utflykten helt plötsligt ganska dyr. Men ett mysigt ställe och vill man kan man ju passa på med lite outlet-shopping - man åker ju förbi det området.

Man kan ta buss 220 och sen gå annars är det lättast att ta bilen hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar