söndag 21 april 2013

Våröppet















Det finns många mysiga ställen som bara har säsongsöppet; vissa har öppet vår, sommar och höst medan andra är rena sommarställen. Nu är det vår och några ställen har redan öppnat tex Tomatens hus och Pålsjöpaviljongen i Pålsjöskog. Barsebäcks hamnkrog  i Barsebäck hamn har redan öppet på helgerna medan många andra hamnkrogar inte öppnar förrän senare. Även Slottsträdgårdens café i Malmö har öppet sen en tid tillbaka och Tirups Örtagård öppnade redan i mars. Ganska många ställen öppnar lagom till Valborg/första Maj tex Långa längan i Bjärred som vi aldrig testat men som står på listan över ställen jag vill besöka. Restaurang Skogsbrynet i Lerberget är ett annat ställe jag gärna skulle vilja testa som oxå öppnar nu till Valborg. Här i Rydebäck öppnar Fortuna Strandkrog också till Valborg, vi har ätit här ett antal gånger och jag hade gärna sett en förnyad av bistromenyn. En riktigt bra nyhet för oss som hänger i Lund är att Patisseriet som är ett av mina favoritställen i Lund kommer driva caféet i Botan! De öppnar 1 maj. Detta är såklart bara ett litet urval av ställen, tipsa gärna om era favoriter!

En annan sak som jag aktivt söker upp nu på våren är uteserveringar med sol, när det väl blir sommar tycker jag oftast att det är för varmt att sitta i solen men nu på våren är det härligt. På bilden sitter vi på Café 261 i Landskrona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar