lördag 7 juni 2014

Norrvikens Trädgårdar

I dag har vi varit på en utflykt till Båstad, närmare bestämt Norrvikens trädgårdar, jag har länge velat åka dit och nu blev det äntligen av. Jag är ingen trädgårdsmänniska - jag älskar att HA trädgård men är inte överdrivet intresserad av olika blommor o så men gillar ju att vara ute i naturen och i fina miljöer. Egentligen tycker jag nog att den riktiga naturen alla gånger slår den anlagda trädgården - det är liksom FÖR prydligt i fina trädgårdar men med det sagt så är det såklart fint här. Det jag gillade mest var den japanska trädgården - en spännande stig längs en ravin, med häftiga träd och slingrande små gångar - det kändes nästan som att vara i en djungel. Precis som på Sofiero och Krapperup finns här även massor av Rhorodendron,- och precis som på Krapperup är det numera gratis inträde här. Fontäner, blommor, gräsmattor att springa runt på, vattenfall, fin utsikt och här finns även en liten lekplats. Värt ett besök tycker jag. Norrvikens trädgårdar har öppet hela sommaren mellan 10-17 varje dag och restaurangen som finns här öppnar kl. 11.00. Här kan man fika (flera alternativ som såg goda ut), äta glass eller äta lunch. Vi var hungriga och barnen fick pannkakor för måttliga 45 kr (dock blir inte 8-åringen mätt på två pannkakor...), Mannen åt ciabatta med taleggio och skinka runt 50-lappen, och jag valde ceasarsallad med Bjärekyckling för 145. Det fanns även ett alternativ med lax (145) en wrap (60? kr) och nån slags räkmacka (runt 100-lappen) . Sen blev det Sia-glass till efterrätt.

Prisnivå; Gratis entré, inte den billigaste maten och vi var väl varken supernöjda eller missnöjda, helt ok.

Barnvänligt; Absolut, lekplats och allmänt spännande miljö. Och de flesta barn gillar väl pannkakor?

Ta sig hit. Lättast med bil, tydligt skyltat, ligger väster om Båstad

Göra här; vi passade på att besöka Nivå 125, men annars kanske ett besök i Båstad lockar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar